Yoga i skolen

Forløbet Yoga i skolen kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Yoga er meget mere end stillesiddende øvelser. I vores yogaforløb vil eleverne blive udfordret fysisk og få sved på panden. Al vores yogaundervisning foregår som praktisk undervisning, hvor eleverne får mulighed for at opleve det formidlede på egen krop. Vi arbejder med bevægelse, balance, styrke, stræk, åndedræt og afspændingsøvelser i alle timer.

Overblik over hvordan vores yogaundervisning er tilrettelagt:

Indskolingen:
Gennem leg og små historier guider vi eleverne ind i yogaens univers. Vi undersøger og eksperimenterer med hvordan, vi kan bruge vores krop gennem yoga og erfarer, hvordan det kan påvirke os fysisk og følelsesmæssigt.

Mellemtrinet:
Tilgangen til yogaen er legende og udforskende. Der vil være masser af bevægelse og åndedrætsøvelser, og eleverne vil få en introduktion til, hvordan yoga kan være med til at styrke vores fysiske og følelsesmæssige sundhed.

Udskolingen:
Vi arbejder med hvordan yogaen kan bruges til at passe på kroppen og styrke vores helbred, trivsel og sundhed. Eleverne vil blive præsenteret for elementer af filosofien bag yoga og vi vil arbejde med yoga og sundhed i et helhedsperspektiv, hvor vi går i dybden med kroppen og sindets påvirkninger af hinanden.

Praktisk info:

• Yogaforløbet er GRATIS for folkeskoler i Slagelse kommune.
  • Yogaforløbet foregår på jeres skole, i skoletiden.
  • Yogaforløbet gælder for max 1 klasse (ca. 28 elever) af gangen.
  • Yogaforløbet er 4 gange af ca. 1-1,5 times varighed.
  • Vi forventer at I kommer med forslag til datoer og tidspunkter for, hvornår I ønsker forløbet.
  • Vi forventer at der er en lærer er til stede under forløbet.
  • Har I andre ønsker til et særligt forløb eller spørgsmål, så kontakt os, så skræddersyr vi et forløb der passe præcis til jeres behov.

Om os:
Yoga Tribe – Slagelse er et yogacenter midt i Slagelse, skabt af et team af uddannede og passionerede yogainstruktører. Vi har til huse på Priorgade 1A i Slagelse, hvor vi dagligt underviser i forskellige former for yoga.

Børnehaver & Dagtilbud
Lærere & Pædagoger
Elevernes alsidige udvikling
Idræt
Sundheds- og Seksualundervisning

Vi kommer ud på jeres skole

yogatribeforkids@gmail.com

Lotte Lykke Johansen

Ring på 29 34 68 15 eller skriv til mig på Jettb@slagelse.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Slagelse Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud til hjemmesiden eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.