Dans er for Alle

ÅBEN SKOLE IDRÆTSPARTNERSKAB – I danseforløbet har vi generelt fokus på motorik, leg, læring og glæden ved dansen og bevægelsen. Eleverne vil overordnet blive præsenteret for samarbejde, individuelle øvelser og koreografier, som er tilpasset elevernes motoriske alder, således at de udfordres på et tilpas niveau, samt får kendskab til at afprøve forskellige færdigheder indenfor dansens verden.

Vi arbejder med rytme, bevægelse, balance og opvarmningsøvelser i alle timer, på alle klassetrin. Nedenstående har vi udfoldet fokus for hhv. indskolingen, mellemtrinnet og udskolingen.

• Indskoling
    For de mindste elever har vi fokus på motorik, leg og læring. Vi bevæger os rytmisk til forskellige musikformer, fra gamle børnesange til de nyeste MGP hits. Vi træner balance og takt, og oplever glæden ved fysisk aktivitet i fællesskab og i mindre grupper.
  • Mellemtrinnet
    Vi giver den gas, og udfordrer børnene i forhold til tempo, rytme og takt. Vi gør brug af rummet med rytmiske bevægelsessekvenser og træner retningssans og kropsfornemmelse med sving og hop.Vi introducerer de ældste elever på mellemtrinnet til begreber som stilart og koreografi gennem sammensatte bevægelsessekvenser. Vi kan også tilbyde undervisningsforløb målrettet elevernes evne til at samarbejde i par eller mindre grupper, f.eks. gennem tilrettelæggelse af opvarmningsøvelser.
  • Udskoling
    For udskolingseleverne kan vi tilbyde særligt tilrettelagte undervisningsforløb som led i tværfaglige projekter, f.eks. om ”krop og identitet”, eller med fordybelse i specifikke emner såsom koreografi/sammensætning af bevægelser, rytme, opvarmningsteknikker mm.

Vi kommer også gerne ud i forbindelse med musiktimer, emneuger, motionsdage eller lign. hele året, hvor dansen kan tale ind i skoledagen.

Vi forventer, at lærere deltager aktivt i forløbet samt at vi inden forløbets start har en snak om, hvilken stilart, emne retning, de gerne vil tilbyde eleverne.

Vi forventer, at vi sammen får det bedste forløb stablet på benene, og at eleverne er forberedt på, hvad der skal ske, og at de kommer med en åben holdning til timerne.

Børnehaver & Dagtilbud
Ungdomsuddannelser
Arbejdskendskab
Elevernes alsidige udvikling
Idræt
Sundheds- og Seksualundervisning
2 klasser

Vi kommer ud på jeres skole

info@danse-huset.dk

Mirian Sørensen

Ejer af Danse-Huset i Slagelse/ Korsør / Sorø

Mirian er statsautoriseret danselærer uddannet fra De Danske Danseskoler i år 2000. Hun tog sine praktikophold hos Brit Bendixen, som vi kender bedst fra Vild med Dans, samt hos Løvendal danseinstitut som i dag ejes af Silas Holst. Mirian startede med at opbygge sin undervisningserfaring som 16 årig. Efter nogle år videreuddannede hun sig med en international dommerlicens, og er i dag kvalificeret til at dømme WM, EM og World Cups under organisationen IDO. Film og teater har også været en del af Mirians liv med dans.

Ring på 29 34 68 15 eller skriv til mig på Jettb@slagelse.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Slagelse Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud til hjemmesiden eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.