Fyns Grafiske Værksted – Skal vi tegne sammen?

Forløbet Fyns Grafiske Værksted – Skal vi tegne sammen? kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Modeltegning af den morsomme slags.

Vi arbejder med forskellige tegneteknikker – eleverne tegner hinanden, f.eks. med bind for øjnene // med forskellige tegneredskaber// på tid // blindtegning – og meget mere. Til slut samles der op på forløbet, og alle tegningerne lægges frem, så vi kan få en snak om de forskellige virkemidler.

Hvordan kan dine elever arbejde videre med deres motiver:

Fyns Grafiske Værksted tilbyder et grafisk undervisningsforløb til skoleelever. Forløbet er udformet, så eleverne opnår viden om grafiske teknikker og en forståelse for billedsproget som kommunikationsredskab i historisk og kunstnerisk perspektiv.

Eleverne vil blive udfordret på deres refleksionsevne omkring deres motiver og de valg, der skal tages. Og de vil derved få en klar forståelse for billedsprogets kreative processer fra idéudvikling til færdigt produkt. Nøgleord: håndværk, skitsering, tegning, manipulation af plader og produktion.

Undervisningen tager udgangspunkt i elevernes forestillingsevne og den positive dialog. Gennem den skabende grafiske proces vil barnets sociale kompetencer, billedmæssige udtryk og personlige udvikling styrkes.

Både inden for teknik og motivarbejde vil eleverne opleve en individuel vejledning. Forløbet rummer mulighed for fordybelse og en kunstnerisk billedgennemgang.

Sted: Undervisningen foregår enten på skolen eller på Fyns Grafiske Værksted – aftales nærmere mellem underviseren og grafikeren.

Pris: En dag med undervisning i 4 timer samt forberedelse koster 2.500 kr. plus materialer. Prisen afhænger af elevantallet og projektet. Odense Kommune kan ansøges om tilskud.

Målgruppen er børn og unge på alle klassetrin. Undervisningen tilrettelægges i samarbejde

med læreren (skolen) og værkstedets underviser/kunstner. Se nærmere ved de enkelte hold.

Om underviserne: Vore undervisere er grafikere og billedkunstnere – medlemmer af Fyns Grafiske Værksted.

De har undervisningserfaring fra tidligere forløb med børn og unge på bl.a. Brandts og andre kulturarrangementer – samt i samarbejde med skoler.

Fyns Grafiske Værksted har eksisteret siden midten af 1970’erne, hvor kunstnere slog sig sammen for at kunne arbejde med grafik. Værkstedet i Hans Jensens Stræde 18-20, lige over for H.C. Andersens hus, er en selvejende institution med 300 medlemmer fra 18 nationer, som kommer og arbejder med deres egne værker.

I tilknytning til værkstederne er grafik-galleriet ”Grafikken”, hvor der sælges grafik til små og store priser. Fra september 2018 starter Børnegrafik-akademiet – og derudover afholdes der kurser for interesserede.

Se nærmere på www.fynsgv.dk

Max deltagere: 12 deltagere

Billedkunst
Håndværk og Design
2.500 kr.
Betaling

Fyns Grafiske Værksted

Hans Jensens Stræde 18
5000 Odense C

leneleve@gmail.com

Lene Leveau
Daglig Leder

Ring på 40 41 43 10 eller skriv til mig på Thorbjorn.Kristensen@middelfart.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Middelfart Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.