Sammen om Skolestart

Forløbet Sammen om Skolestart kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Kære kolleger i dagtilbud og børnehaveklasser

Hvert år starter nye børn i skolen, og for alle er det nyt og spændende, men for nogle kan det også være svært. Overgangen fra dagtilbud til skole kan nemlig udfordre både familierne og de fagprofessionelle omkring børnene. Derfor har Holbæk Bibliotekerne udarbejdet et koncept under Sprogsporet, hvor I kan finde inspiration til, hvordan I kan sætte litteraturen og sproget i fokus sammen med børnene.

• Start med at oprette jer på Mødestedet så børnene kan få et diplom
  • Bogen Læsefidusens ABC af forfatter Maj-Britt Westi bliver givet som en boggave til alle de 5-årige i Holbæk – alle børnehaver have fået den sammen med en samling af bøger delt ud under BOGglad-projektet. Hent f.eks. et farveark af fiduserne
  • Læsefidusens Favoritter er en række værker, der er lavet læringsforløb til, som I kan hente her
  • Endelig er Læsefidusens Årshjul en række aktiviteter, der kan bruges i planlægningen af de store børnehavebørns sidste år inden skolestart og til at planlægge jeres samarbejde omkring skolestart.

I kan hente et planlægningsværktøj, hvis I vil samarbejde om at være Sammen om Skolestart og tegne jeres eget årshjul. På biblioteket har vi også planlagt en række aktiviteter for forældre og børn – og I er altid velkommen til at besøge os. Kontakt os gerne, hvis I har spørgsmål og idéer til samarbejde på tværs.

Børnehaver & Dagtilbud

På bibliotekerne og i dagtilbud og skole

Holbæk Bibliotekernes hjemmeside

Mere info og kontakt