Vilde rødder

Vil du hjælpe børn med at skabe vild natur?

For SFO/Klub og spejdergrupper

Er du interesseret at få besøg af en gratis underviser i jeres SFO/klub eller spejdergruppe, som kan hjælpe jer og jeres børn med at skabe flere vilde områder? Børnene skal over 5 forløb á 1 time være med til at forvilde et område og skabe de elementer, der understøtter den vilde natur, fx kvasbunker, højt græs, vandhuller og blomsterbed mv. På den måde får vi dels flere vilde kvadratmeter, men endnu vigtigere: Vi får en masse børn, som bliver opmærksomme på, hvor vigtigt det er at give plads til naturen. Som institution får du gratis besøg af en frivillig som vil formidle om den vilde natur. Når I har gennemført forløbene, får I et flot diplom.

Natur og teknologi

På jeres skole

vilderodder@dn.dk

Jeg er Kulturkoordinator i Læring og Trivsel / Holbæk kommune. Hvis du vil høre mere om skolenivirkeligheden.dk, har spørgsmål, gode forslag eller ønsker at blive et tilbud til kommunens dagtilbud og skoler, må du meget gerne kontakte mig på skolenivirkeligheden@holb.dk eller på telefon: 72 36 94 25