Frederiksborg Gymnasium og HF – brobygning for 8. og 9. klasser

Forløbet Frederiksborg Gymnasium og HF – brobygning for 8. og 9. klasser kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Besøg Frederiksborg Gymnasium med 8. eller 9. klasse og få samtidig opfyldt nogle af fagenes læringsmål. Frederiksborg Gymnasium og HF tilbyder fagspecifikke brobygningsforløb for dig og dine elever i det kommende skoleår.

Projekterne strækker sig, alt efter fag og studieretning, over 2 moduler a 95 min, en dag eller flere dage. Du kan vælge projekter inden for:

• Eksperimentel science – kemi, fysik, biotek
  • Musik og kultur – musik, engelsk, samfundsfag
  • Det globale samfund – samfundsfag, engelsk, erhvervsøkonomi, mediefag, naturgeografi
  • Idræt og sundhed – idræt, biologi
  • Matematik i virkeligheden – matematik
  • Sprog og det internationale – engelsk, tysk, fransk, spansk

Læs mere om forløbene i pjecen til venstre.

Der vil altid være mulighed for at aftale det indholdsmæssige med den ansvarlige lærer. I alle projekter vil det være gymnasiets faglærere, der planlægger, forbereder og gennemfører undervisningen sammen med elever fra de pågældende studieretninger.

Der vil blive serveret frokost for de deltagende lærere.

Hvis du er interesseret, skal du kontakte en af følgende kontaktpersoner:

• Dorte Vest Büchmann, tlf. 48 20 10 20, mail dvb@fgc4.dk
  • Jørgen Kloch, tlf. 51 25 68 88, mail joergen.kloch@skolekom.dk
Lærere & Pædagoger
Biologi
Engelsk
Fransk
Fysik og kemi
Idræt
Matematik
Naturgeografi
Samfundsfag
Tysk

Frederiksborg Gymnasium og HF

Carlsbergvej 15
3400 Hillerød

48201040

Klik her for at komme til Frederiksborg Gymnasium og HF´s hjemmeside

dvb@fgc4.dk

Mit navn er Dorte Vest Büchmann, og jeg er vicerektor på Frederiksborg Gymnasium og HF. Du kan kontakte mig på tlf. 48 20 10 20 eller dvb@fgc4.dk hvis du vil høre nærmere om brobygningsforløbene.