Produktudvikling og design
Eleven vil få kendskab til systematisk produktudvikling og design gennem teori og praktisk arbejde med diverse metoder, som også anvendes i virkeligheden. Bl.a. anvendes Den Kreative Platform fra Aalborg Universitet til idegenerering.
Ca. Undervisningsplan:
1. Introduktion og gennemgang af forløbet.
2. Teori 1.
3. Formulering af problemet – Nøgleproblem.
4. Produktkrav.
5. Idegenerering via DKP.
6. Mindst tre løsningsforslag – med skitser.
7. Teori 2.
8. Valg af løsning – systematisk.
9. Produktprincip
10. Evt. Fremlæggelse
11. Evt. fremstille en model – (I alt 3 x 4 timer)
12. Opsamling og afslutning.
Differentieret undervisning / eksempler efter behov og muligheder.
Tilpasses gerne skolens ønsker, så vidt det er muligt.
Kun udvides yderligere (udover de 3 x 4 timer) med f.eks.:
Tidsplan, problemanalyse, tegningslære og anden teknisk dokumentation, miljøvurdering, teknologivurdering, konklusion, procesbeskrivelse, evaluering.
Se flere billeder
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Pris
Max. antal børn
Varighed
Hvor?
På jeres skole.
Telefonnummer
Webside
E-mailadresse
Kontaktperson
Kim Kudsk Nordsøn