Plastmissionen – LIFE Fonden

Plastmissionen er LIFE Fondens gratis undervisningsforløb til 7. klasse i fagene fysik/kemi, biologi og geografi. I LIFE Fondens undervisningsforløb arbejder eleverne undersøgelsesbaseret med praksisnære problemstillinger. Materialer til forløbet leveres til skolen og elever og lærere anvender den digitale platform MY:LIFE, hvor I finder hvor bl.a. finder lærervejledning, videoer, aktiviteter og fagtekster, som indgår i forløbet.

I Plastmissionen træder eleverne ind i rollen som plastproducenter i en virksomhed, der laver mobilcovers. Gennem et videoopkald fra virksomhedens direktør bliver de sat på en udfordrende mission: De skal finde ud af, hvordan virksomhedens produktion kan blive mere bæredygtig. For at komme nærmere svaret må eleverne i gang med en grundig undersøgelse af plast for at blive klogere på, hvad plast egentlig er for et materiale, hvordan det er opbygget, og hvordan det produceres.

Plastmissionen er udviklet i samarbejde med LEGO Koncernen og med faglig sparring fra Plastindustrien og DTU.

Plastmissionen er gratis, da forløbet uddeles som en bevilling fra LIFE Fonden.
LIFE Fonden er støttet af Novo Nordisk Fonden.

Biologi
Fysik og kemi
Geografi
Hele klassen
4 uger fordelt på 24 lektioner

information@life.dk

LIFE Fonden

LIFE Fonden

Thomas Rasmussen
Kontakt Skolen i Virkeligheden
Thomas Rasmussen

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Skolenivirkeligheden.dk. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har brug for hjælp til, hvordan du retter i et allerede eksisterende tilbud.