Skolen i virkeligheden / Haderslev

Brug virkeligheden Lær mere

…eller vælg efter

Fag
Målgrupper
Tidspunkter

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

Et oplæg i forbindelse med teknologi eller lignende, til f.eks. Projekt Edison, produktudvikling, produktkrav, idegenerering (Den Kreative Platform), design, teknik, miljøvurdering af et produkt, relevant projekt, valgfag. Teknik: Robotter, programmering, teknisk tegning, Arduino, LEGO Mindstorms.
Besøg billardklubben. Billard kan sætte rammen om sjove aktiviteter, spil og lege til gavn for elever og klassens fællesskab. De lidt idrætssvage elever, der normalt gemmer sig lidt væk, har i billard chancen for at komme på banen. Det er vores erfaring at netop denne gruppe elever glædeligt kaster sig over billardspillet. Samtidig er der masser af matematik i spillet, som eleverne får mulighed for at udforske i opgaver og afprøve på bordene.
Døde dyr i leret – Fossiljagt i Gram Lergrav Fossiljagt i en 10 millioner gammel havbund i Gram lergrav. Det kan næppe blive mere autentisk, når eleverne går i lergraven for at finde fossiler. Dette undervisningsforløb omhandler geologi, fossiler, tid, fordeling af land og hav m.m