Naturskolerne i Rude Skov og Raadvad

Naturskolerne i Rude skov og Raadvad er et lokalt ressourcested for naturfag og udeskole.

Vi tilbyder samarbejde om læringsaktiviteter for alle klassetrin samt vejledning og kompetenceudvikling for lærere og pædagoger – både på naturskolerne og alle steder i lokalområdet.

Naturskolens formål er overordnet at supplere folkeskolens undervisning i naturforståelse

Naturskolens aktiviteter skal:
Styrke Naturfagene i skolen og temaet Natur og naturfænomener i daginstitutionerne.

Styrke elevernes/børnenes tilknytning til naturgrundlaget – naturens kredsløb og bæredygtig livsstil

Styrke elevernes/børnenes fortrolighed med naturen og glæde ved at være ude

Styrke elevernes/børnenes krop og sundhed, deres glæde ved bevægelse

Styrke elevernes/børnenes sociale kompetencer og forståelse for demokrati.

Styrke elevernes/ børnenes forståelse af sammenhængen mellem natur og kultur

På Naturskolerne arbejder vi på at være et ressourcecenter for naturfag og udeskole. Vi arbejder som naturvejledere, med mange brugere og samarbejdsparter, som skal føle sig

godt tilpas på Naturskolen, der skal være præget af god stemning og høj faglig standard. Centralt i dagligdagen står arbejdet med den eksperimentelle tilgang til undersøgelser af

natur og naturfænomener med elever og lærere, men den går hånd i hånd med den mere sanselige og kreative tilgang.

Se vores konkrete aktiviteter beskrevet på vores hjemmeside www.naturskolerne.dk

Børnehaver & Dagtilbud
Lærere & Pædagoger
Biologi
Fysik og kemi
Håndværk og Design
Idræt
Madkundskab
Matematik
Natur og teknologi
Naturgeografi
Gratis tilbud til folkeskoler i Gentofte, Lyngby-Taarbæk og Rudersdal Kommune. Betalingstilbud for øvrige kommuner. Skriv til mail@naturskolerne.dk for pris.
3-4 timer

Aktiviteterne kan foregå både i Rude skov og Raadvad, Taarbæk Havn samt lokalt

Biskop Svanesvej 50 Eller Raadvad 50, Kgs. Lyngby
3460 Birkerød