SÆRLIGT TILRETTELAGTE FORLØB: SPECIALKLASSER

Vi ved, at det at skulle undervises et nyt sted, kan være overvældende for jeres målgruppe. Derfor har vi sat tid af til at møde jer, inden forløbet starter. På den måde ankommer I til rolige omgivelser, og I kan også nå at spise en snack, gå på et kort eventyr blandt hajerne, sige hej til yndlingsfisken og sætte stemningen for dagen. Det giver ro for eleverne at møde Kattegatcentret, dyrene og deres undervisere, før forløbet starter.

I dette forløb er vi på forkant med uforudsigelighederne, som normalt kendetegner undervisning i eksterne læringsmiljøer. Faktisk ned til mindste detalje. Vores underviser tager imod jer alle ved ankomst, men har fokus på det første møde med eleverne. På den måde kan vi som undervisere komme lidt tættere på eleverne og deres faglige fundament. Desuden øger vi muligheden for at skabe et tillidsfuldt rum, hvor der er plads til spørgsmål og dialog.

Vi har faglige ambitioner for eleverne, og vi oplever, at det engagerer eleverne til at ”stå på tæer”. Derfor har vi også til hvert forløb forslag til, hvad I kan arbejde med på skolen, inden I kommer. På den måde har alle elever noget at byde ind med, når de møder os. Til målgruppen har vi planlagt forløbene med høj grad af praksisfaglighed, øvelser og små skift i aktiviteter undervejs. Forløbene kan tilpasses i niveau og tid, men bliver aldrig mere end 45 minutter lange.

Biologi
Natur og teknologi
Undervisning og fri entré til centret koster 1500,- for hold op til 15 elever. Ved booking af forløbet skriver I blot i kommentarfeltet, hvilket forløb, I ønsker.
45 minutter
Betaling

Kattegatcentret

Færgevej 4
8500 Grenaa

kk@kattegatcentret.dk

Kim Rath Kofoed

Biolog og underviser

Kattegatcentret

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Syddjurs Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.