NYLAN – survival by science

Forløbet NYLAN – survival by science kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Kan dine elever i 7.-9. planlægge en ny begyndelse på Mars? Fagligheden bliver sat på prøve, når holdet sammen skal komme med sit forslag til hvordan en Mars-koloni kan udføres i praksis.
Der vil være brug for mange forskellige kompetencer, herunder undersøgelse, perspektivering, modellering og kommunikation samt inddragelse af viden fra mange forskellige fag.
Der vil blive udsendt et opgavekatalog hvorfra man kan vælge en eller flere opgaver at arbejde med. Man kan selv vælge hvornår og hvor meget man arbejder med opgaverne. Der er deadline for indlevering af besvarelser den 10. december 2019.
Det endelige opgavekatalog vil blive udsendt i august, men opgaverne vil f.eks. være:

• Design og programmer en Marsrover – den skal kunne navigere autonomt uden at køre ud over afgrunde. Hvis den bliver i tvivl skal den stoppe og afvente instrukser.
  • Hvordan får I noget at spise på Mars?
  • Hvilke energikilder vil I benytte og hvorfor?
  • Hvordan indretter I jeres Marsbase?
  • Skriv en robinsonadenovelle om den sidste overlevende på Mars.

Det vil blive tilstræbt at opgavekataloget spænder over så mange fag som muligt. Fremlæggelsesformen er videopræsentationer af hver delopgave. Disse vil blive fremvist på Odsherred Bibliotek.

Tilmeldingsfrist 12. august 2019

Biologi
Engelsk
Fysik og kemi
Idræt
Matematik
Naturgeografi
Samfundsfag

Odsherred Bibliotek

Se mere om Odsherreds Bibliotek her.

opgrader@odsherred.dk