Udeskole – SAMMENSATTE ORD, FORHOLDSORD OG BEVÆGELSE I UNDERVISNINGEN
At arbejde med grammatik i en skriftlig, mundtlig og kropslig sammenhæng gennem inddragelse af uderummet og bevægelse, hvilket giver eleverne mulighed for at sætte billeder på egen oplevet læring og dermed mulighed for at huske læringen bedre. Samtidig vil inddragelse af uderummet ofte skabe motivation hos eleverne i forhold til medtænkning af den oplevede læring i den fagfaglige opgave stillet af underviseren.
Opgaven kan bruges i et kortere eller længere skriveforløb, hvor hensigten er at hjælpe eleverne med idéer til, hvad de skal skrive om og hvordan.
Tidspunkt
Hele Året
Målgruppe
3. klasse
4. klasse
5. klasse
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Fag
Dansk
Engelsk
Tysk
Max. antal børn
En klasse
Varighed
• 1-4 lektioner. Tidsforbruget vil helt naturligt variere, da denne opgave kan stilles inden for de fleste tidsrammer.
Materialer til forløbet
Gratis
Hvor?
Forløbet foregår på egen hånd
.
0
Kontaktperson
Charlotte Åsell Pedersen
Kontakt mig hvis du har spørgsmål til forløbets udførelse chped@fredensborg.dk
Se alle forløb fra