FORSVARETS MOBILE UNDERVISNING

Check Point One

UNDERVISNING OG DIALOG OM FORSVARETS OPGAVER – NATIONALT OG INTERNATIONALT

Check Point One er Forsvarets undervisningstilbud, der gratis stiller både gæstelærer og mobilt klasseværelse til rådighed, for at give eleverne et aktuelt og nærværende indblik i Forsvarets rolle på den sikkerhedspolitiske scene – nationalt og internationalt. Har du brug for et fagligt indspark, er der nu mulighed for at bestille et skræddersyet forløb, der passer lige præcis ind i din undervisning.

Undervisningen er tiltænkt skolernes afgangsklasser, erhvervsskoler og gymnasier.

Typisk er undervisningsforløbet bygget op i tre dele;

1. En overordnet introduktion til emnet, som du vælger i dialog med os.
  2. En udendørs del, hvor unge soldater viser forskelligt udstyr frem og perspektiverer undervisningen med deres personlige fortælling.
  3. Og en afsluttende del, hvor der lægges op til diskussion og debat.
Samfundsfag
Uddannelse og job

cp1@mil.dk

Jeg er Kulturkoordinator i Læring og Trivsel / Holbæk kommune. Hvis du vil høre mere om skolenivirkeligheden.dk, har spørgsmål, gode forslag eller ønsker at blive et tilbud til kommunens dagtilbud og skoler, må du meget gerne kontakte mig på skolenivirkeligheden@holb.dk eller på telefon: 72 36 94 25