Carmen Curlers – Drømmefabrikken

Et elevaktiverende undervisningsforløb der med udgangspunkt i 1960’ernes Danmark har fokus på velfærd, forbrug, lige ret, køn, krop og reklamer.

Historien om Carmen Curlers er en historie om iværksætteri, men også om en helt ny samfundsorden, hvor kvinderne indtog arbejdsmarkedet, og dermed brød med de klassiske familiemønstre. Produktet Carmen Curlers lovede frihed til kvinderne, men det gav også en helt ny frihed for de kvinder, der fik arbejde på fabrikken.

Eleverne skal ved hjælp af den nye forståelse for 60’erne selv arbejde med at sælge drømme. De skal lave deres egen biografreklame for andre af 60’ernes store opfindelser og varer, og derigennem undersøge hvad produkterne sagde om samtiden, og om de idealer der var.

Gratis (+ ved bestilling af Kulturbus 150,- kr. administrationsgebyr)
3 timer

Kalundborg Museum

Adelgade 23