Fugletur

Forløbet Fugletur kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Danmarks Naturfredningsforening i Egedal inviterer igen i år et antal 4., 5. og 6. klasser til et naturbesøg ved Fugleværnsfondens reservat ved Gundsømagle Sø.

Vi er nogle ældre friske DN ornitologer, der hvert år siden 2016 har gennemført et antal ture for klasser ved Gundsømagle Sø. Vi har erfaret, at oplevelsen blev rigtig godt modtaget af eleverne, så derfor vil vi gerne gentage succesen.

Klasserne, der ønsker at gøre brug af vores tilbud kan søge om betalt bustransport (der er begrænset antal betalt transport)z

Der er også mulighed for selv at transportere sig til Gundsømagle Sø.

Bus 216 går fra Ballerup St. til Østrup og derfra er der mindre end 10 minutters gang til reservatet. Det tager ialt ca. 35 min fra Ballerup St. I kan også tage bus 217 fra Veksø St. og så gå de sidste 1,5 km (det hurtigste).

Selve arrangementet vil forløbe som en ca. 2,5 times guidet vandretur i små grupper langs søen med kortere ophold i de to fugletårne.

Vi satser på formiddage i maj måned og forventer, at to af klassens lærere deltager.

For at oplevelsen kan blive mere intens, har vi et antal kikkerter til låns.

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os

Tilmelding med angivelse af ønsket dato (datoer)

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at
kontakte os på:
Jes Ferdinand 61505563 jes@ferdinand.dk
Søren Vinding 42317706 sorenvinding7@gmail.com
Jørgen Bengtsson 21495213 jb@jbengtsson.dk

Natur og teknologi
2,5 timer

Gundsømagle Sø

jes@ferdinand.dk

Jes Ferdinand

KONTAKT

Ring til Salli Raiani Larsen på 7259 9396 eller skriv til mig på Skolekonsulenterne@egekom.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Egedal Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side.