Skolen i virkeligheden / Egedal

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Fodtennis er en forholdsvis ny sport i Danmark og dermed en god mulighed for at afvikle et boldspilsforløb, hvor alle eleverne starter fra samme udgangspunkt. Fodtennis er en inkluderende idrætsgren, hvor der ikke er fysisk kontakt og niveauet samtidig kan justeres på individ-niveau. Det betyder, at der ikke behøver være elever der føler sig ude, trods få bolderfaringer.
FORDELSKOMMUNE
Håndbold er fedt og kan spilles på mange måder og steder. Det vil vi i HØJ gerne komme og vise både elever og lærer.
FORDELSKOMMUNE
Vi ønsker at komme ud på skolerne i Distriktsskole Ølstykke og afholde fodboldtræninger i skole- og SFO tid, men også andre arrangementer, hvor børnene kommer ud til os og oplever/bliver introduceret til vores faciliteter, og det vi kan som klub.
FORDELSKOMMUNE
Ølstykke Tennisklub har fået ansat en cheftræner på fuldtid og vil derfor gerne udnytte denne mulighed for at være mere synlig på Egedals skoler. Klubbens langsigtede vision er, at alle skolebørn i Egedal Kommune kan spille tennis på et grundlæggende niveau, når de går ud af skolen. Første skridt mod visionen er at samarbejde med idrætslærerne på udvalgte skoler. Her håber vi sammen at kunne udvikle et godt koncept for, hvordan tennisklubben kan støtte op om idrætsundervisningen i tennis.
FORDELSKOMMUNE
Besøg et moderne dansk landbrug i Egedal. Dansk landbrug er i første række i forhold til den grønne omstilling samt når det gælder anvendelse af ny teknologi og udvikling. Hos gårdejer Keld Stenlien kan skoleklasser besøge et moderne landbrug. Her er der fokus på biodiversitet og muligheder for overgang til økologisk drift. Endvidere anvendes der robotter i fødevareproduktionen. Forløbet tilpasses den enkelte klasse og målgruppe i dialog med gårdejer Keld Stenlien.

Ring på 7259 9396 eller skriv til mig på Skolekonsulenterne@egekom.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Egedal Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.