FILTRÉR FORLØB EFTER
Vælg et eller flere fag
Vælg en eller flere målgrupper
Vælg et eller flere tidspunkter
Vælg
Vælg
Fag: Arbejdskendskab
Fag: Billedkunst
Fag: Biologi
Fag: Bioteknologi
Fag: Dansk
Fag: Elevernes alsidige udvikling
Fag: Engelsk
Fag: Færdselslære
Fag: Fransk
Fag: Fysik
Fag: Fysik og kemi
Fag: Geografi
Fag: Geovidenskab
Fag: Håndværk og Design
Fag: Historie
Fag: Idræt
Fag: Informatik
Fag: Innovation og entreprenørskab
Fag: It og medier
Fag: Kemi
Fag: Kristendomskundskab
Fag: Madkundskab
Fag: Matematik
Fag: Musik
Fag: Natur og teknologi
Fag: Naturgeografi
Fag: Samfundsfag
Fag: Sproglig udvikling
Fag: Sundheds- og Seksualundervisning
Fag: Tysk
Fag: Uddannelse og job
Målgruppe: Børnehaver & Dagtilbud
Målgruppe: Lærere & Pædagoger
Målgruppe: Fagpersoner
Målgruppe: Ungdomsuddannelser
Målgruppe: 0. klasse
Målgruppe: 1. klasse
Målgruppe: 2. klasse
Målgruppe: 3. klasse
Målgruppe: 4. klasse
Målgruppe: 5. klasse
Målgruppe: 6. klasse
Målgruppe: 7. klasse
Målgruppe: 8. klasse
Målgruppe: 9. klasse
Målgruppe: 10. klasse
Målgruppe: A-niveau
Målgruppe: B-niveau
Målgruppe: C-niveau
Tidspunkt: Hele Året
Tidspunkt: Januar
Tidspunkt: Februar
Tidspunkt: Marts
Tidspunkt: April
Tidspunkt: Maj
Tidspunkt: Juni
Tidspunkt: Juli
Tidspunkt: August
Tidspunkt: September
Tidspunkt: Oktober
Tidspunkt: November
Tidspunkt: December
Pris: Gratis forløb
Afstand: Kun lokale forløb
Afstand: Forløbet foregår på jeres skole
Afstand: Forløbet foregår ikke på jeres skole

SMART

Klik på "SKIFT" og indtast en adresse, så beregner vi afstande til alle forløb ud fra den. Du kan altid klikke på "SKIFT" for at ændre til at vise nyeste forløb først.

Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb baseret ud fra:
Viser lige nu forløb sorteret efter:
Din nuværende lokation Nyeste forløb
Gratis
3. klasse
4. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Dette forløb lægger op til fælles læringsoplevelser med udgangspunkt i Tycho Brahe, verdensbilleder og fægtning. Forløbet er tilrettelagt som et udeskoleforløb, hvor der i udeskole- arbejdes med tanken om hjemmeforberedelse med fokus på forforståelse, og ude- besøg på Naturskolen, hvor der arbejdes med den praktiske og kropslige tilgang til emnet. Hjemme igen laves opsamlingen, som kobler læringen fra de to arenaer sammen.
Mere info og kontakt
Gratis
6. klasse
7. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at sætte eleverne i gang med at tænke over menneskets forhold til naturen. Hvordan bruger mennesket naturen, og hvad er egentlig natur. Der vil komme overvejelser om høj og lav biodiversitet, og hvad biodiversiteten betyder for en biotop.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
I dette udeskole-forløb skal eleverne arbejde med indsamling af genstande der knytter sig til naturen. Disse genstande skaber rammen for arbejdet med det danskfaglige.
Mere info og kontakt
Gratis
2. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med forløbet er at træne det sociale og legende element, gennem samarbejde om at komme igennem forhindringerne og at træne de faglige begreber, samt træning af motorik, teknik, bevægelse og koordination.
Mere info og kontakt
Gratis
6. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med eventyrstationer i det grønne er at tilbyde et særligt læringsrum, hvor eleverne får mod på at tale mere frit på tysk. Uderummet giver samtidigt gode muligheder for at arbejde med flere sanser og sætter en anderledes ramme for samspillet mellem krop, hjerne og omverden. Derigennem kan eleverne opleve en større motivation for og lyst til fremmedsproget tysk.
Mere info og kontakt
Gratis
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med aktiviteten er, at eleverne udvider deres viden om, hvad lyrik kan være, og hvordan de på baggrund af viden om ordklasser og allitterationer kan bruge miljøer som inspiration til at skrive digte.
Mere info og kontakt
Gratis
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med forløbet er, at eleverne skal forstå, hvor meget reklamer fylder i vores liv. Overalt i bybilledet konkurrerer reklamerne om vores opmærksomhed, og når man kigger særligt efter, vil eleverne opdage, hvor mange der rent faktisk er. I forløbet lærer eleverne at kende forskel på, analysere og fortolke samt fremstille udendørs reklamer og annoncereklamer.
Mere info og kontakt
Gratis
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med forløbet er, at eleverne skal lære, hvordan adjektiverne fungerer og er med til at give sproget farve og læseren et mere nuancerede billeder af handling, miljø og personer.
Mere info og kontakt
Gratis
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Eleverne skal, gennem dette æstetisk udarbejdede læringsforløb, få mulighed for at leve sig ind i, hvordan livet kunne være i jernalderen. Gennem en rammefortælling og megen elevaktivitet arbejdes der i værksteder med læring i udendørs læringsrum.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
I forløbet samarbejder eleverne i grupper omkring indsamling af dyr og at få ideer til handlingen i en skrive/tegneproces. De arbejder efterfølgende enkeltvis, når tegneserien skal skrives.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
I dette udeskole-forløb skal eleverne arbejde med indsamling af genstande der knytter sig til naturen. Disse genstande skaber rammen for arbejdet med det danskfaglige.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Arbejdet med ”Land art” i billedkunst skal fremme elevernes forståelse af, at kulturen går ind og påvirker naturen - og omvendt.
Mere info og kontakt
Gratis
5. klasse
6. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at præsentere en historisk tidsperiode ved at arbejde tværfagligt med emnet ”jagt”. Gennem forløbet vil eleverne tilegne sig viden fra forskellige fag, som gerne skulle give dem en bred forståelse af menneskets brug af og formål med ”jagten” gennem tiden.
Mere info og kontakt
Gratis
9. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Et aktivitetsforløb der inddrager skoven som læringsrum for opsamling på ni års skolegang. Gennem forskellige aktiviteter, skal eleverne styrkes i anvendelsen af nogle af de mange faglige og kropslige kompetencer, de har tilegnet sig gennem deres skoletid. Her er fokus på hvordan, hvad, hvor, hvorfor og hvilket og ikke så meget fokus på et specifikt fagligt resultat.
Mere info og kontakt
Gratis
6. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet er at gøre matematik mere praktisk gennem leg og bevægelse og deraf styrke elevernes matematiske forståelse indenfor emnet decimaler og brøker. At vise hvordan man kan bruge det nære miljø til bevægelse og læring i samme forløb, så der skabes faglige ”huskeknager” hos eleverne.
Mere info og kontakt
Gratis
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Forløbet er optakt til egenproduktion af tekster inden for gyser-genren, hvor der er fokus på forforståelsens fortykkelse af stedets, tidens og stemningens betydning for ”gyseroplevelsen”.
Mere info og kontakt
Gratis
2. klasse
3. klasse
4. klasse
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Ved at dyste mod dyrene i skoven, bliver eleverne klogere på dyrenes formåen og får samtidig trænet nogle af idrættens grundelementer. Samtalen og opgaverne skulle gerne styrke elevernes kendskab til dyrenes egenskaber og give opmærksomhed på egne kompetencer.
Mere info og kontakt
Gratis
3. klasse
4. klasse
5. klasse
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
At arbejde med grammatik i en skriftlig, mundtlig og kropslig sammenhæng gennem inddragelse af uderummet og bevægelse, hvilket giver eleverne mulighed for at sætte billeder på egen oplevet læring og dermed mulighed for at huske læringen bedre. Samtidig vil inddragelse af uderummet ofte skabe motivation hos eleverne i forhold til medtænkning af den oplevede læring i den fagfaglige opgave stillet af underviseren.
Mere info og kontakt
Gratis
5. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Byvandring kan gøre elever opmærksomme på ændringer i deres nærområde og på den måde også give dem en fornemmelse af og forståelse for, hvordan den lokale by har udviklet og ændret sig gennem årene.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
4. klasse
5. klasse
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
10. klasse
Maj
Juni
Juli
August
Forløbet foregår i Egedal kommune
Vores fra Leg til Svøm-koncept er funderet på børns psykiske og fysiske udvikling. Konceptet tager eleverne på en eventyrlig rejse gennem svømningens univers. I introforløbet i ”Skolen-i-virkeligheden” skal vi til ”Australien” for at træne JuniorRescue: Her har vi fokus på livredning som sport, som giver elementære færdigheder i livredning og selvredning.
Mere info og kontakt
Gratis
1. klasse
2. klasse
3. klasse
Hele Året
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Formålet med dette forløb er at give eleverne mulighed for selv at vælge det, de vil tale om, ud fra deres egen oplevelse/forståelse. I begynder engelsk handler det om, at eleven motiveres til at være/blive nysgerrig på, hvad ting og steder hedder, og hvordan disse ord udtales og bruges i en samtale.
Mere info og kontakt
Gratis
3. klasse
4. klasse
5. klasse
6. klasse
7. klasse
8. klasse
9. klasse
Januar
Februar
Marts
April
Maj
Juni
Juli
August
September
Oktober
November
December
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Vi kommer ud på jeres skole
Vej-novellen er en sjov måde at arbejde på, hvor elevernes fantasi og ideer springer frem ved de direkte observationer. Det at finde på havd man skal skrive om løsnes ved denne opgave, da eleven gennem observationerne og efterfølgende samtale, let kan skabe billeder i hovedet til det skriftlige arbejde
Mere info og kontakt
Gratis
2. klasse
3. klasse
Marts
April
Maj
Juni
August
September
Forløbet udbydes af Udeskoleforløb
Målet med forløbet er, at eleverne ved læsning af instruktion på en pose med solsikkefrø forstår og bliver i stand til at udføre en korrekt såning af frøet. Herudover skal eleverne kunne overskue den langsigtede proces fra frø, plantning, udplantning og høst og måling af solsikken.
Mere info og kontakt
Thomas Rasmussen
Kontakt Skolen i Virkeligheden
Thomas Rasmussen

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Skolenivirkeligheden.dk. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har brug for hjælp til, hvordan du retter i et allerede eksisterende tilbud.

Som ildsjæl hos Skolen i Virkeligheden tilbyder du dit eget forløb til folkeskolebørn, hvor du deler og formidler noget du brænder for. På den måde hjælper du børnene med at få nye oplevelser på skemaet.

Skolenivirkeligheden.dk arbejder på at få et så bredt netværk som muligt, med en masse spændende forløb. Vi er en fælleskommunal portal, der ud over at have egne lokale forløb, deler regionale og landsdækkende forløb. Er I som kommune interesserede i, at få jeres lokale forløb på skolenivirkeligheden.dk, så tag kontakt til os for at høre mere.