Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Toppenberg H.O.K arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Hjørring Grafisk Værksted er et niche trykkeri, som blandt andet beskæftiger sig med litografi og linoleumstryk.
Besøg Vester Kopi i København og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
OBS: Selfmade tager imod besøg efter sommerferien 2024.
Kom ud og besøg Selfmade i Aalborg SV og oplev, hvordan de arbejder med tekstiler og materialevalg. I dette undervisningsforløb til håndværk og design skal eleverne arbejde med tekstilers egenskaber og designvalg ved at designe og producere en idrætspose. Forløbet er bygget op omkring et besøg på en mode- eller tekstilvirksomhed samt en designproces, hvor man bl.a. undersøger, konkretiserer, konstruerer og forbedrer.
Besøg Vester Kopi i Aalborg og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder og opnår viden om forskellige trykteknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Bayern AutoGroup i Aalborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Volvo Truck Center Danmark A/S i Aalborg Ø og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Thisted og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Aars og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Aalborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Ejner Hessel i Hjørring og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Aalborg og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Uggerhøj i Frederikshavn og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Besøg Typographic ApS og vis dine elever, hvordan man laver forskellige tryk og grafiske udtryk. I dette undervisningsforløb, der er udviklet til billedkunst, stifter eleverne bekendtskab med trykmetoder, og får viden om forskellige trykketeknikker. Som en del af forløbet skal eleverne arbejde med farvelære, briktryk og linoleumstryk.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Homerunner i Nørresundby, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Hvordan opbygger man en hjemmeside? Det får eleverne svar på i dette undervisningsforløb til informatik. Efter en kort introduktion til emnet, besøger klassen Sackit i Aalborg, hvor en medarbejder fortæller om arbejdet med at udvikle og vedligeholde deres hjemmeside, således at eleverne er klædt godt på, når de efterfølgende skal udvikle deres egen hjemmeside via et CMS-system.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan JKE Design arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan DOLLE arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Frontego arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan DFI-Geisler arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Undervisningsforløbet viser dine elever, hvilke egenskaber træ har, og hvilke teknikker man bruger, når man arbejder med træ. I forløbet skal eleverne lave praktiske øvelser på skolen, opleve hvordan Hanstholm Køkken arbejder med træ og herefter arbejde videre med deres eget træprodukt tilbage på skolen. På den måde får eleverne en forståelse for, hvordan det, de lærer i håndværk og design bruges udenfor skolen.
Oplev hvordan der arbejdes med farver og lys på et virksomhedsbesøg hos Farvecenter Nord A/S. Besøget er en del af undervisningsforløbet til billedkunst og/eller natur/teknologi. I forløbet lærer eleverne bl.a. om klassisk farvelære, hvordan farver påvirkes af lys, spredning af lys i regnbuen og lysbølger.
Bilka Skalborg har ikke plads til en hel klasse i bager- og slagterafdelingen, klassen skal derfor deles op efter aftale med butikken.
Kom ud og mød en detailslagter og detailbager i Bilka Skalborg. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
Føtex Brønderslev har ikke plads til en hel klasse i slagterafdelingen, klassen skal derfor deles op efter aftale med butikken.
Kom ud og mød en detailslagter i Føtex Brønderslev. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget lærer eleverne madlavningsteknikker, som man bruger i et professionelt køkken og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
Besøg Taasinge Elementer A/S i Sindal der producerer byggematerialer. Her lærer eleverne om metoder til at undgå varmetab gennem vinduer og døre. Eleverne får et grundlæggende kendskab til FN´s 17 bæredygtighedsmål, med fokus på mål nr. 11 ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”. Undervisningsforløbet er udviklet til natur/teknologi 4.-6. klasse.
Kom ud og mød en detailslagter i Føtex Nørresundby. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.
Føtex Thisted har ikke plads til en hel klasse i slagterafdelingen, klassen skal derfor deles op efter aftale med butikken.
Kom ud og mød en detailslagter i Føtex Thisted. I dette undervisningsforløb til madkundskab skal eleverne sylte, bage og lave kødpålæg, som skal samles til traditionelle stykker smørrebrød. På besøget oplever eleverne, hvordan et professionelt køkken fungerer. De ser, hvordan råvarerne bliver behandlet inden de ender i køledisken eller i delikatesseafdelingens montre og stifter bekendtskab med nogle af de karriereveje, man kan vælge, hvis man brænder for at lave mad.