Havhøst – Foredrag om fremtidens blå fødevarer

I foredraget har vi særlig fokus på bæredygtig dyrkning af fødevarer, og hvorfor vores arbejde med dyrkning i havet giver mening i forhold til klima, natur og sundhed. Eleverne kommer til at tage del i foredraget, når vi sammen laver små øvelser og diskuterer emner i mindre grupper. Vi sørger for den sanselige oplevelser og medbringer dyrkningsgrej og lækre smagsprøver.

Der er mange gode grunde til at dyrke fødevarer i havet, og i Danmark er vi så heldige at være omgivet af vand – faktisk har vi en kystlinje på hele 8.750 km! Det betyder, at lige meget hvor, du befinder dig i Danmark, så er der aldrig mere end 52 km til havet. Dykker man ned under havets overflade, vil en ny verden vise sig. En verden af forskelligartet liv, som kan være med til at mætte mange munde i fremtiden. Man kan sige, at havet giver os en ny chance for nytænkning af bæredygtige fødevarer, som drager omsorg for havmiljøet og gavner vores klima, natur og sundhed.

Biologi
Geografi
Natur og teknologi
3000 kr. + moms. Gratis for folkeskoler i Københavns Kommune. Skal vi rejse meget langt for at nå jer kan der komme transportomkostninger oveni.
Maks to klasser
1,5 timer

På jeres skole

(+45) 2859 0965

info@havhoest.dk

Bodil Sofie Espersen

Bodil Sofie Espersen har en baggrund som højskolelærer, måltidsmager og projektleder. Hun er Havhøsts egen gastronomiske naturvejleder og har udviklet og koordineret vores undervisnings- og formidlingsindsatser siden 2015. Hun er en ivrig undervandsjæger, sanker og kollektivist med et hjerte, der banker for havet, bæredygtighed og vilde maritime måltider.

Du kan skrive til Bodil på bodil@havhoest.dk eller fange hende på 2859 0965‬.

Havhøst