Børneworkshops

Børneliv har fire forskellige børneworkshops at vælge imellem. Fælles for dem er, at de handler om børns sundhed og foregår i øjenhøjde med børnene. Underviserne er sundhedsfaglige eller studerer til at blive det. Børnene bliver aktivt inddraget i alle dele af alle workshops.

Hjerte-lunge:
Workshoppen indeholder et læge-patientskuespil om hjerte- og lungesygdomme. Organernes funtioner illustreres med en film, der giver en rundtur igennem hjertet, aktivitet med at lytte med stetoskoper.

Mave-tarm:
Workshoppen indeholder et læge-patientskuespil om mave- og tarmsygdomme. Organernes funtioner illustreres med en film, der giver en rundtur igennem tarmen, aktivitet med at bygge et tarmsystem.

Begge disse workshops afsluttes med en (svine)organdissektion. Dette giver børnene mulighed for at se, hvordan vi ser ud inden i. Underviserne forklarer om organerne, puster luft i lungerne og til slut får børnene lov til at røre.

Øre-høre:
Workshoppen indeholder læge-patientskuespil, om bl.a. mellemørebetændese. Børnene lærer efterfølgende om ørets anatomi med et kæmpe 3D-printet øre og film herom. Derefter er der lyd-gætteleg og forsøg/leg med lydniveauer.

Psykisk Trivsel:
Workshoppen indeholder et skuespil om følelser, plenumsamtaler, film, vejrtræknings- og afspændingsøvelser m.m.. Budskabet i undervisningen er, at der er helt normalt at være ked af det, bange og trist ind imellem.

Børnehaver & Dagtilbud
Biologi
Elevernes alsidige udvikling
Natur og teknologi
Sundheds- og Seksualundervisning
1.200 kr. ekslusiv transport. Bookes to på samme dag, er det samme pris.
1 time

På jeres skole