Skolen i virkeligheden / Egedal

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Vores fra Leg til Svøm-koncept er funderet på børns psykiske og fysiske udvikling. Konceptet tager eleverne på en eventyrlig rejse gennem svømningens univers. I introforløbet i ”Skolen-i-virkeligheden” skal vi til ”Australien” for at træne JuniorRescue: Her har vi fokus på livredning som sport, som giver elementære færdigheder i livredning og selvredning.
FORDELSKOMMUNE
Ølstykke Tennisklub har fået ansat en cheftræner på fuldtid og vil derfor gerne udnytte denne mulighed for at være mere synlig på Egedals skoler. Klubbens langsigtede vision er, at alle skolebørn i Egedal Kommune kan spille tennis på et grundlæggende niveau, når de går ud af skolen. Første skridt mod visionen er at samarbejde med idrætslærerne på udvalgte skoler. Her håber vi sammen at kunne udvikle et godt koncept for, hvordan tennisklubben kan støtte op om idrætsundervisningen i tennis.
FORDELSKOMMUNE
Fodtennis er en forholdsvis ny sport i Danmark og dermed en god mulighed for at afvikle et boldspilsforløb, hvor alle eleverne starter fra samme udgangspunkt. Fodtennis er en inkluderende idrætsgren, hvor der ikke er fysisk kontakt og niveauet samtidig kan justeres på individ-niveau. Det betyder, at der ikke behøver være elever der føler sig ude, trods få bolderfaringer.
FORDELSKOMMUNE
Giv alle børn en populær vej til øget livskvalitet og sundhed gennem en idræt. For børn med ADHD og lignende udfordringer, og som ikke er til holdsport, kan det nogle gange være svært at finde en disciplin, der rammer krop, sind og frem for alt: smilet!
FORDELSKOMMUNE
Smørum Golfklub tilbyder introdution til golf for de nærliggende skoler. Her vil elever og lærere blive præsenteret for et spændende program med en varighed på ca. 2 – 3 timer. Kombiner motion, sjov og hygge. – Mange kommer til Smørum Golfklub for at få en god dag og en fælles, morsom oplevelse.