KØN – GRUNDLOVEN, RAGER DEN MIG?!

Om demokrati, medborgerskab og ligestilling før, nu og i fremtiden

Hvorfor var 1800-tallets demokrati ikke for alle? Grundloven – hvad har den med mig at gøre? Og kan vi tage demokratiet for givet? Forløbet Grundloven, rager den mig?! handler om inklusion og eksklusion i demokratiet før, nu og i fremtiden.

Grundloven, rager den mig?! er tænkt som et tværfagligt samarbejde mellem fagene historie og samfundsfag, men kan også fungere i blot det ene af de to fag.

Forløbet egner sig bedst til en klassestørrelse på minimum 12 elever. Kommer du med færre elever end 12, foreslår vi, at du vælger et andet forløb.

Samfundsfag
750 kr.
Materialer til forløbet

KØN – Gender Museum Denmark

Domkirkepladsen 5
8000 Aarhus C

undervisning@konmuseum.dk

Pernille Albrechtsen

Formidlingskoordinator
KØN – Gender Museum Denmark

KØN

(Forløb fra en anden kommune)

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Syddjurs Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.