Åben Virksomhed

FIND VIRKSOMHEDER I NÆRHEDEN AF DIG

Et udpluk af Åben virksomheds

Spændende tilbud

Restauranten tager ikke imod besøg i perioden maj til august grundet ekstraordinær sommertravlhed. Kom ud og besøg McDonald’s Køge og oplev, hvordan de bruger stikprøver for at sikre kvaliteten af fødevarer. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne arbejde med deskriptiv matematik og lære, hvordan man kan beskrive en datamængde i en undersøgelse ved hjælp af statistiske deskriptorer.
OBS! BR tager ikke imod besøg i perioden 1. nov.-1. jan. grundet juletravlhed. Besøg BR Guldborgsundcentret og lær, hvordan butikken arbejder med salg, tilbud og priser. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne få et indblik i, hvordan man bruger matematik til at drive en butik og sælge varer. Eleverne træner gennem forløbet regning med naturlige tal og matematiske forklaringer.
Tag dine elever med ud og få en oplevelse af, hvordan matematik og logik bliver brugt på et bilværksted. I dette undervisningsforløb til matematik skal eleverne arbejde med de matematiske kompetencer: problembehandling, ræsonnement og tankegang. Som en del af forløbet skal klassen besøge Semler Mobility i Odense og se, hvordan mekanikere arbejder med reparation af biler og derved bruger matematik, logik og fejlfinding i praksis.
Hvordan bruger Føtex Ebeltoft data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.
Besøg Munck Asfalt A/S i Aarup og giv dine elever en helhedsforståelse af, hvad asfalt er. I undervisningsforløbet, der er udviklet til natur/teknologi, får eleverne kendskab til, hvilket materiale asfalt er, hvordan asfalt fremstilles efter specifikke opskrifter, afhængig af hvilken slags vej asfalten skal bruges til, og hvordan asfalt genanvendes.
Gør dine elever klogere på menneskekroppen, og den rejse den er på gennem livet. I forløbet skal klassen besøge OK-Fondens plejehjem Betty Sørensen Parken i Vejle for at få en forståelse for aldring og kroppens udvikling samt møde mennesker, der bor og arbejder på et plejehjem.
Mød en udvikler – Torben

Her i videoen kan du møde Torben, som har udviklet forløbet “Byg en vej – Teknologi og asfalt” til 1. – 2. og 5. – 6. klasse til N/T faget. Hør hans tanker om forløbet, og hvad eleverne kan se på et asfaltværk.

“Det bliver mere levende for eleverne”

Hør fire lærere fortælle om deres oplevelse med virksomhedsbesøg som en del af undervisningen.

2.g klasse på besøg hos COWI

Hør direktøren fra COWI og elever og lærer fra Virum gymnasium fortælle om deres oplevelse med et virksomhedsbesøg hos COWI.