Skolen i virkeligheden / Ballerup

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

Den Blå Planet – et væld af naturfaglig læring
Kom og oplev den Blå Planets mange spændende forløb, der tager udgangspunkt i dialogisk undervisning, som understøtter faglige og pædagogiske mål, så læring, oplevelse og faglighed går hånd i hånd. Eleverne møder de levende dyr og inspireres til at være nysgerrige, undersøge og stille spørgsmål.
FORDELSKOMMUNE
Et besøg på Planetarium med 4.-6. klasse egner sig glimrende til en emneuge om vores solsystemet eller et engineering-forløb om rumrejser til Månen eller Mars. I vores tilbud arbejder vi med de nære fortællinger, men kigger også ud for at sætte perspektiv på Jordens liv.
FORDELSKOMMUNE
Formidlingscentret Vestforbrændings skoletilbud er et veltilrettelagt læringsredskab – en grøn tråd igennem elevernes skoleforløb, der skal fremme deres forståelse for og vigtigheden af at affaldssortere, genanvende og genbruge og på sigt uddanne dem miljøbevidste nye samfundsborgere. Book et besøg på jeres lokale Genbrugsstation og lad eleverne få indsigt og viden og affaldssortering og genbrug.
FORDELSKOMMUNE
Book et naturfagligt forløb hos LIFE og modtag en LIFE KIT (startspakke med værktøjer og materiale), som klassen arbejder med selv på skolen. Afslut evt. forløbet på LIFE CAMPUS i Lyngby, hvor klassen får adgang til spændende laboratorie, hvor undervisere står klar med mere fordybelse og nysgerrig tilgang til forløbets tema. Alle forløb og besøg på LIFE CAMPUS er gratis og finansieret af Novo Nordisk Fonden. Book jeres forløb direkte på LIFE Fondens hjemmeside. PRAKTISK: Ved booking modtager skolen efterfølgende LIFE KIT materialet til klassen. I får besked på, hvilke værkstøjer, der skal afleveres tilbage og hvordan. Så kommer LIFE Fonden selv og henter det på jeres skole. Ved booking skal I også forholde jer til, om I ønsker at afslutte forløbet på LIFE CAMPUS.
FORDELSKOMMUNE
Styrk din klasses fællesskab og trivsel gennem virtuel Skole OL for indskolingen og tilmeld din klasse, fordi: det kan skabe et stærkt fællesskab blandt elever, fordi det giver eleverne en unik idrætsoplevelse, fordi det skaber et lokalt bindeled mellem skoler og foreninger i kommunen, og fordi De virtuelle Skole Olympiske Lege er et konkret værktøj til at nå læringsmålene for idrætsundervisningen. Der er tale om undervisningsaktiviteter, du direkte kan bruge i idrætstimer, og øvelser der kan lære via videoer. Klik videre hvis du vil læse mere om det på Skole-OLs hjemmeside.

…eller vælg efter

Målgrupper