Ragnarock – Mig og mit idol

Om fankultur og idoldyrkelse.

Pop- og rockkulturen giver fans et frirum til at dyrke sig selv. Fankulturen viser musikkens betydning for modtageren, hvor idolerne er forbilleder, som man kan spejle sig i. Sammen med andre fans opstår et fællesskab og et rum, hvor man har mulighed for at afprøve forskellige roller og identiteter. I dette forløb sætter vi fokus på fankultur og dyrkelse af idoler, og hvordan man kreativt kan udtrykke sit 'fandom'.

Eleverne skal arbejde med fandyrkelse med udgangspunkt i deres egne idoler og bruge udstillingens afsnit om fankultur til at samle inspiration. I museets værksted får eleverne mulighed for selv at udtrykke, hvad fans og idoler er for dem. I tilknytning til forløbet på museet kan klassen arbejde videre med fankultur, idoler, idoldyrkelse, fanart og fanfiktion.

Varighed: 2 timer

Billedkunst
800 kr. - max 28 deltagere
Betaling

Ragnarock

Rabalderstræde 16
4000 Roskilde

kirstines@romu.dk

Kirstine Sørensen
​Bookingmedarbejder

Ragnarock

Thomas Rasmussen
Kontakt Skolen i Virkeligheden
Thomas Rasmussen

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thomas@skolenivirkeligheden.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Skolenivirkeligheden.dk. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har brug for hjælp til, hvordan du retter i et allerede eksisterende tilbud.