Produktion af fortællinger som e-bøger på iPad

Forløbet Produktion af fortællinger som e-bøger på iPad kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Med iPad har vi fået et værktøj, som på nem vis kan generere både tegning, foto, film, lyd og tekst. Produktion af e-bøger kan forene alle disse teknikker til et samlet dynamisk udtryk med særlig frie rammer og uendelige mange muligheder. I denne workshop præsenteres børnene for de forskellige medietyper, hvor de også lærer at forene dem til en samlet historie.

I projektet vil børnene genskabe deres egen fortælling om ”Rødhætte”, som har et stærkt udtryk og med sin genkendelighed appellerer til mange. Børnene lærer at forholde sig til den eksisterende historie samtidigt med at de får lov på en legende måde at skabe deres egen unikke udtryk. For produktionen vil vi benytte Book Creator app, som er ganske nemt at håndtere, men samtidigt byder på mange udfoldelsesmuligheder.

I mindre grupper vil børnene selv fremstille karakter, scenografi og lyd og på den måde producere hele fortællingen som e-bog. Hver gruppe laver deres egen bog.

Børnehaver & Dagtilbud
Billedkunst
Workshoppen varer 2 formiddage og koster 3.000,- kr. eks. moms, der er sommertilbud juni/juli/august på 50%
Materialer til forløbet

Workshoppen afholdes i daginstitutionen

31902111

Hjemmeside for Leg med Medier

camil@legmedmedier.dk

Camil Hesse
Indehaver af Leg med Medier og afholder workshops til børn og voksne, hvor kreativitet og digitale medier forenes i en spændende didaktisk ramme.