DAC – Bæredygtige byer (udskolingen)
Kontakt forløb her“Bæredygtige byer” er et udfordrende undervisningsforløb for elever i udskolingen. Eleverne skal gennem et særligt udviklet spilkoncept spille sig igennem en række problemstillinger, som er centrale for begrebet bæredygtighed samt for fremtidens bæredygtige byer.
Undervisningen starter i klasselokalerne, hvor eleverne arbejder med et udvalg af autentiske internationale og nationale cases fra databasen bæredygtige byer på dac.dk. Samlingen rummer cases, baggrundsartikler og ekspertinterview og opdateres løbende. Forløbet er særligt målrettet fagplanen for geografi, men også relevant for andre fag.
Varighed: 2 timer
Se flere billeder
Tidspunkt
Målgruppe
Fag
Pris
Læringsmål
Fælles mål – geografi
Undervisningsforløbet er målrettet Undervisningsministeriets nye Fælles Mål for faget geografi:
Kompetenceområde: Perspektivering
Færdigheds- og vidensmål: Perspektivering i naturfag
Fase 2: Eleven har viden om interessemodsætninger knyttet bæredygtig udvikling
Færdigheds- og vidensmål: Demografi og erhverv
Fase 2: Eleven kan analysere befolknings- og erhvervsudviklings betydning for bæredygtig udvikling
Fase 3: Eleven har viden om kriterier for bæredygtig befolknings- og erhvervsudvikling
Færdigheds- og vidensmål: Jordkloden og dens klima
Fase 3: Eleven kan beskrive løsningsforslag i forhold til klimaændringer og global opvarmning
Færdigheds- og vidensmål: Globalisering
Fase 3: Eleven kan diskutere handlemuligheder for udvikling af et bæredygtigt samfund
Fase 3: Eleven har viden om kriterier for økologisk, økonomisk og kulturel bæredygtighed.
Hvor?
På jeres skole
Telefonnummer
Webside
E-mailadresse
Kontaktperson
Luise Josephine Holm-Rathje
Undervisnings- & udviklingsansvarlig
ljr@dac.dk