Besøg Københavns Synagoge med Jødisk Informationscenter

JØDISK INFORMATIONSCENTER
Med udgangspunkt i vores jødiske ophav, erfaringer og historie, formidler Jødisk Informationscenter viden om den dansk-jødiske minoritet.

Vi formidler viden om hvordan et mangfoldigt jødisk liv udleves, og hvordan udfordringer i det 21. århundrede håndteres på mange forskellige platforme. Så følg med på vores hjemmeside, i podcast, artikler og videoer, deltag i vores events og talks, eller tag din klasse med på synagogebesøg.

SKOLETJENESTE
Tag din klasse på besøg i Københavns Synagoge med Jødisk Informationscenters skoletjeneste for en anderledes undervisning. Vi tilbyder fire undervisningsforløb, der tilpasses elevernes aldersgruppe og fag:

1. Jødedom – religion og ritualer

2. Dansk jøde i dag

3. Flugt og forfølgelse

4. Danske jøder gennem tiderne

Forløbene er særligt rettet mod religion/kristendom, historie, samfundsfag, dansk og tysk.

På www.jødiskinfo.dk kan du finde mere information om de enkelte tilbud og booke besøget.

BOOK EN JØDE
Gennem vores tilbud ”Book en Jøde” kan skoler få besøg af en dansk jøde. Vi skræddersyr besøget efter jeres interesser og behov.

Gratis for grundskoler og ungdomsuddannelser i Københavns kommune. Skoler udenfor København: 1400 kr. samt rejseomkostninger.

BESØG VORES HJEMMESIDE
Er du nysgerrig efter at opnå viden om jødisk religion, kultur, historie eller identitet, så besøg www.jødiskinfo.dkHer kan du f.eks. se videoer, høre om unge danske jøders liv eller se synagogen i virtual reality. Du kan dykke ned i dedanske jøders flugt til Sverige, eller i de jødiske traditioner og ritualer og det er muligt at findekilder til undervisningen.

Lærere & Pædagoger
Fagpersoner
Ungdomsuddannelser
Kristendomskundskab
Samfundsfag
Tysk
Gratis for skoleklasser i Københavns Kommune. For skoler uden for Københavns Kommune koster det 1000 kr.

København K

Krystalgade 12