Skolen i virkeligheden / Ballerup

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Træernes betydning for mennesker kan spores ind i religionerne på tværs af geografi og kultur. Træer forbinder verdener, bærer forbudne frugter og er knyttet til det evige liv. Eleverne skal bl.a. arbejde med træers betydning for klimaet, træfabler og træer i kristendom og nordisk mytologi.
FORDELSKOMMUNE
Verden ser forskellig ud, alt efter hvilke briller man ser den igennem. Sådan er det også med tekster – ikke mindst de religiøse. Via elementer som tegne- film, brillefodbold-øvelser og en skriveworkshop designet af forfatter Mette Vedsø trænes blikket for forskellige perspektiver i en tekst.
FORDELSKOMMUNE
Bliv Trænet af Ligaspillere & Trænere fra BMS Herlev Basketball. BMS Herlev er en af landets bedste klubber indenfor Basketball på Dame og Herresiden. Trænerne som består af Spillere og Trænere fra Basketligaholdet give 4 dobbeltlektioner af i alt 6 timer. Indholdet vil være; – Introduktion til reglerne i Basketball – Basis Øvelser – Samspil & Samarbejde (holdforståelse) – Spil & Kamp I slutningen af forløbet vil alle deltagere blive inviteret til at overvære en Ligakamp for BMS Herlev. Forløbet afvikles på din skole. Materielle krav: – Baner med Basketkurve der kan bringes i Minihøjde (235cm.) – Basketbolde (gerne i mini størrelse 5 for børn under 12 år) For den optimale træning så indgår Lærerne i træningen og støtter op om undervisningen.
FORDELSKOMMUNE
Hvis du ønsker et supplement til din undervisning i Naturfag eller måske i Håndværk og design, vil vi meget gerne tilbyde vores assistance i et par timer en dag, hvor det passer ind i Jeres skema. ”Vi” er frivillige fra Dansk Ornitologisk Forenings lokalafdeling i København (DOF KBH), som gerne vil være med til at stimulere børns interesse for naturen i almindelighed og fugle i særdeleshed.
FORDELSKOMMUNE
Med udgangspunkt i Jonas Poher Rasmussens prisbelønnede animerede dokumentar “Flugt” får eleverne i dette projekt “etikbrillerne” på og skal analysere, hvad det rigtige er at gøre i forbindelse med de forskellige etiske og eksistentielle dilemmaer der opstår i forbindelse med at flygte fra sit hjemland.
FORDELSKOMMUNE
MMG med instrumenter er en smagsprøve på og en ultrakort vej til, at spille et instrument i et rigtigt orkester.