Skolen i virkeligheden / Holbæk

Et udpluk af HOLBÆK kommunes

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Pengeugen På pengeugen.dk tilbydes der målrettede undervisningstilbud, der kan styrke elevernes viden om penge og lån. Undervisningsmaterialerne er udarbejdet i samarbejde med matematiklærerforeningen. Utallige undersøgelser peger på den samme uheldige tendens. Danske unge har en mangelfuld viden om privatøkonomi. De er ikke i stand til at træffe de rette beslutninger, og alt for ofte ender de […]
FORDELSKOMMUNE
OBS! BR tager ikke imod besøg i perioden 1. nov.-1. jan. grundet juletravlhed. Besøg BR i Holbæk og lær, hvordan butikken arbejder med salg, tilbud og priser. I dette undervisningsforløb til matematik vil eleverne få et indblik i, hvordan man bruger matematik til at drive en butik og sælge varer. Eleverne træner gennem forløbet regning med naturlige tal og matematiske forklaringer.
FORDELSKOMMUNE
OBS: Grundet ombygning kan Føtex Holbæk først tage imod besøg fra uge 16 2024.  Hvordan bruger Føtex Holbæk data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.m.? I dette undervisningsforløb i matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden.

Jeg er Kulturkoordinator i Læring og Trivsel / Holbæk kommune. Hvis du vil høre mere om skolenivirkeligheden.dk, har spørgsmål, gode forslag eller ønsker at blive et tilbud til kommunens dagtilbud og skoler, må du meget gerne kontakte mig på skolenivirkeligheden@holb.dk eller på telefon: 72 36 94 25