Skolen i virkeligheden / Allerød

Et udpluk af kommunens

Spændende forløb

FORDELSKOMMUNE
Folkekirkens Skoletjeneste er et GRATIS tilbud til alle skoler i Hillerød og Allerød kommune. Skoletjenesten udvikler og udbyder ikke-forkyndende tværfaglige projekter, undervisningstilbud og lærerkurser. Alle elever uanset deres religiøse eller kulturelle tilhørsforhold kan deltage.
FORDELSKOMMUNE
Blindes Arbejde er en knap 100 årig social-økonomisk virksomhed, der ansætter blinde og svagsynede, hvor der produceres børster og koste efter traditionelle håndværksmetoder. Stolefletning er også et af arbejdsområderne. Et besøg kunne sagtens være relevant i.f.t faget Håndværk og design, men også i forhold til det dannelsesmæssige arbejde med forståelse og empati overfor medborgere med særlige udfordringer. Se gerne meget mere på hjemmesiden: http://www.blindesarbejde.dk Kristin Espedal (direktør)
FORDELSKOMMUNE
AG Pre-Master Class er for elever fra 8-10. klasse, der er videbegærlige og har en særlig interesse i at lære mere i et af dine fag. Vi tilbyder Pre-Master Classes i efteråret i forløb på 2-3 eftermiddage fra kl. 14-16 her på Allerød Gymnasium i både naturvidenskab, psykoloig, sprog og religion.
FORDELSKOMMUNE
Allerød Gymnasium inviterer hvert efterårssemester 8., 9. og 10.-klasser fra kommunens skoler til sammen med deres lærer at komme og gå på opdagelse i gymnasiefagenes store verden. Vi udbyder en række forskellige workshops i sprog,  fysik-kemi, astrofysik, kemi, idræt, samfundsfag og billedkunst. Lærerne/klasserne kan frit vælge mellem de forskellige workshops.
Vandets vej gennem forsyningen
Hvor kommer vores drikkevand fra inden det løber ud af vandhanen. Hvad sker der med vandet når vi trækker ud i toilettet, går i bad og når det løber ud i afløbet. Hvad gør vi af alt regnvandet, og gør vi det på samme måde som resten af verden? Drikkevand og spildevand har en stor indflydelse på vores hverdag, men det er ikke alle der til dagligt tænker over vandet i vores liv. I dette forløb kan I komme på besøg på et vandværk eller renseanlæg. Alle sanser kommer i spil når ny viden om vandetsvej gennem forsyningen opnås.
MORTEN AKSGLÆDE
MORTEN AKSGLÆDE

Ring eller send en mail til Morten Aksglæde, hvis du har kommentarer, spørgsmål eller gode idéer til Allerød Kommunes skolenivirkeligheden.dk side. Det er også ham du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud. Vi glæder os til at høre fra dig.