8. ÅRGANG – TEATERFORLØB

KULTURRYGSÆKFORLØB FOR 8. KLASSE MED FORESTILLINGEN Under Mælkevejen

Inspireret af Dylan Thomas’ poetiske mesterværk ’Under Milk Wood’ lader Sjællands Teater os lytte ved døren til sindet hos et mylder af mennesker, der i virkeligheden nok er fuldstændig ligesom os selv. På én og samme tid hyldes hverdagens trummerum, ungdommens længsler og livets magi.
UNDER MÆLKEVEJEN er en forestilling til unge (og voksne) om det at turde leve drømmene ud. Også de drømme, man skal finde mod til at stå ved.

Udover at handle om de unges drømme, tager forestillingen også fat på emner som angst, selvskade, klimakrise, ensomhed, sammenhold, livets skrøbelighed og søgen efter fællesskab.

Rygsækforløbet består af:

• Indledende workshop for lærerne, hvor rygsækforløbet gennemgås, og dele af dramaworkshopaktiviteterne afprøves v. teaterinstruktør
  • Introducerende forløbsdel i klassen, som kan tage udgangspunkt i det tilhørende undervisningsmateriale (side 4 og 5) og de valgte fagmål v. egen lærer
  • Dramaworkshops på skolen, hvor eleverne bl.a. arbejder med samarbejdsbaserede teaterøvelser, teatrets virkemidler, og elevernes eget kropslige udtryk v. dramapædagogisk underviser.
  • Forestillingen UNDER MÆLKEVEJEN på dramaworkshopdagen.
  • Opfølgende forløbsdel i klassen eventuelt med udgangspunkt i det tilhørende undervisningsmateriale og de valgte fagmål v. egen lærer

Det tilhørende undervisningsmateriale findes nederst på siden.

Rygsækforløbet er gratis for alle folkeskoleelever i 8. klasse i Hobæk Kommune.

Samfundsfag
Gratis for folkeskoler i Holbæk kommune
3 klasser

Jeres skole

mrs@sjteater.dk

Marlene Rohde Søndergaard

Sjællands Teater

Kontakt i Fredensborg kommune

Ring på 91 32 58 31 eller skriv til mig på thras@fredensborg.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Fredensborg Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.