Skoletennis – Ølstykke

Forløbet Skoletennis – Ølstykke kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Forslag til progression i skoleforløbet:

F.eks. kunne en klasse komme igennem skoletennis forløbet i indskoling, mellemtrin og udskoling.
Så lad os sige, at én klasse har tennis på skemaet i 1. klasse, 4. klasse og 6. klasse.

Indskoling (1.-3. klasse):

Fokus på grundlæggende motorik. Kastebevægelser og boldleg. Træning af øje-hånd-koordination ift. at kunne ramme bolden med ketsjeren og få indøvet de grundlæggende bevægelser i tennis.

Mellemtrin (4.-6. klasse)

Fokus på greb og slagteknik. Spilbaseret træning med skumbolde, således at spillerne kan holde bolden i gang og spille sammen.

• Skumtennis bliver det grundlæggende udgangspunkt for træningen. Det kan foregå på skolens badmintonbaner og bruges i dag indenfor tennis til grundlæggende indføring.

• Ølstykke Tennisklub bidrager med udstyr i form af ketsjere og bolde som opbevares på skolen igennem skoleforløbet.

• Vores cheftræner deltager i undervisningen og bidrager med tennis-relevant indsigt og viden efter dialog med idrætslærerne, som selvfølgelig også indgår aktivt i undervisningen.

• Den sidste træningsgang kunne (så vidt muligt) blive gennemført på tennisbanerne i Ølstykke Tennisklub enten udendørs (Tennisvej 6) eller indendørs (Stadionvej 8).

• Ølstykke Tennisklub udleverer materiale om klubben til alle børn/unge efter endt forløb.

Idræt
Forløbet er gratis for skoler i Egedal, men betales af Åben skole-puljemidler, indtil puljen er tom.
50 elever på én gang
Et skoleforløb kunne vare 4-6 uger med ét træningspas om ugen – gerne de to sammenhængende idrætstimer i skemaet.

På jeres skole, gerne med afslutning hos os i tennisklubben.

Skolens egen adresse eller tennisklubbens: Tennisvej 6, eller indendørs Stadionvej 8
3650 Ølstykke

kulturogfritid@egekom.dk

Kenneth Bergman 35 år

Cheftræner i Ølstykke Tennisklub.

Har selv spillet tennis hele livet, været træner siden har var 13 år gammel. Er selv opvokset i lokalområdet og kender derfor alle skolerne.

Kontakt Kenneth for spørgsmål til forløbet på Kenneth@olstykketennisklub.dk eller 28704368