FILMPROJEKTET 2023-2024

Forløbet FILMPROJEKTET 2023-2024 kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

I Ung Egedals Filmprojekt skal alle klasser producere en kortfilm helt fra bunden over et forudbestemt tema eller oplæg, hvilket bl.a. er med til at styrke elevernes sammenhold, evne til at arbejde projektorienteret, deres samarbejdsevner og evner til vedholdenhed.

Under forløbet får eleverne specialkurser i manusskrivning, brug af kamera, lyssætning, lydsætning, klipning, skuespil, plakatkursus, filmmusik samt en masse andre brugbare kompetencer.

FILMGALLAFEST:

Filmprojektet afsluttes med en stor gallafest i Ølstykke Hallen. Det er en festlig aften med forventet deltagelse af 600-700 elever og forældre.

Til gallafesten fremvises samtlige film og den bedste film bliver kåret. Ligeledes kåres Publikumsprisen samt prisen for bedste lyd, foto, plakat, skuespil, redigering og storytelling. Til gallafesten vises desuden en sammenklipning af “Bag Filmen”.

FORVENTNINGER:

Inden projektet skydes i gang, afholdes der lærermøde. Her gennemgås hele projektet, således det store overblik  står klart og alle opgaver er tydeligt defineret. Læremødet afholdes d. 14/6-2023 hos Ung Egedal, Hindbærvangen 224 i Smørum kl. 15-17.

KOORDINATOR OG UNDERVISERE:

Tobias Schmidt er koordinator på projektet. Kontaktoplysninger uddeles på opstartsmødet. Derudover anvendes professionelle instruktører og skuespillere til at hjælpe klasserne under hele forløbet.

PRIS:

Det er gratis at deltage. Klasserne skal dog selv betale udgifter, som ligger udover instruktørlønninger. Det forventes desuden, at Ung Egedal bliver omtalt i forbindelse med evt. presseopmærksomhed, plakater, m.m.

UDSTYR:

Ung Egedal har udstyr, som skolerne låner. Det gælder lys og lyd, kameraer samt computere. Vi forventer, at udstyret bliver leveret tilbage i samme gode stand, som det blev afleveret i.

Der tilmeldes klassevis, og max 8 klasser.

På jeres skole eller locations, som I selv vælger.

camilla.faber@egekom.dk

Camilla Faber Huhnke Andersen

Fritids- og Ungekoordinator i Ung Egedal

Ung Egedal

Ring på 7259 9396 eller skriv til mig på Skolekonsulenterne@egekom.dk, hvis du har kommentarer eller spørgsmål til Egedal Kommunes Skolenivirkeligheden.dk side. Det er også mig du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp til at oprette et tilbud, mangler et tilbud, eller hvis du har rettelser til et allerede eksisterende tilbud.