Kulturtjenestens pulje til fællesskabende kulturaktiviteter

Forløbet Kulturtjenestens pulje til fællesskabende kulturaktiviteter kan kontaktes ved at udfylde nedenstående formular

Formålet med puljen er et støtte kulturelle, fællesskabende aktiviteter i børns og unges hverdagsliv for, med og af børn og unge.
Budget: 150.000 kr.
Uddeling løbende fra 1. januar til 1. september 2024.

Ballerup Kommunes skoler, BFO’er, klubber og dagtilbud kan søge om et tilskud på max. 10.000 kr. til en kulturel aktivitet, som styrker fællesskaber. Det kan være på tværs af eksempelvis klasse- og alderstrin, skoledistrikter, institutionstyper eller matrikler.
Ansøgningen skal indeholde en kort beskrivelse af den kulturelle aktivitet inkl. dato for afholdelse (puljen kan ikke søges til allerede afholdte aktiviteter). Herudover skal det fremgå, hvordan aktiviteten er fællesskabende.
Ansøgningen skal desuden indeholde et budget inkl. ansøgningsbeløb samt navn, mail og telefonnummer på en kontaktperson.

Ansøgningen sendes til kultur@balk.dk senest 4 uger inden afholdelse. Behandlingstiden (uden for ferieperioder) er max. 2 uger.

Om Kulturtjenesten for børn og unge
Kulturtjenestens formål er, at styrke børn og unges møde med kunst og kultur i deres hverdag. Det sker igennem en række initiativer og formater, som skal introducere kommunens yngste borgere til et rigt og forskelligartet kulturliv, herunder mødet med skabende og udøvende kunstnere i forskellig regi. Som en del af det arbejde stilles midler til rådighed til gode idéer, der kan styrke lokale fællesskaber.

Billedkunst
Elevernes alsidige udvikling