Rovdyr eller planteæder – Skoletjenesten Pederstrup

Alle dyr er tilpasset deres levevis gennem evolutionen

-men kan man egentlig se på et dyr hvad det lever af? -og hvilke tilpasninger har vi selv?

Eleverne bruger telefonen til at quizze om kranier, knogler og udstoppede dyr. Gennem spørgsmålene skal de prøve at regne ud hvad dyret mon spiser og hvordan det lever.

Forløbets indhold

Vi starter med et par udendørs lege, som illustrerer tilpasninger hos dyr. Herefter går vi ind og ser nærmere på kranier, knogler og udstoppede dyr. Eleverne inddeles i hold, som går rundt og svarer på spørgsmål om de genstande og præparater, der er lagt frem. Ud fra svarene skal de prøve at regne ud hvad de forskellige dyr lever af

-Er de mon rovdyr eller planteædere? -Og er der mon nogen andre der spiser dem?

OBS: Eleverne bruger deres egne smartphones til quizzen. Det er nok hvis ca. halvdelen af eleverne har en telefon med, der kan bruges. Der kræves ingen download eller dataforbrug, man skal blot kunne gå på wifi.

Natur og teknologi
Gratis for folkeskoler i Ballerup Kommune